Sağlık sektöründe sağlık çalışanlarının haklarının korunmasına yönelik yeni bir adım atıldı. Genç Sağlık Sen, 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında görev yapan sağlık çalışanlarının mali haklarının korunması amacıyla yeni bir girişimde bulundu. Sendika saat 20.00 ile 08.00 arasında tutulan nöbetler için mevzuatta öngörülen yüzde 10 arttırmalı ücretlerin eksiksiz şekilde ödenmesi talebiyle Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne resmi başvuruda bulunduğunu açıkladı. Sendika tarafından yapılan açıklamada ise gece saatlerinde görev yapan sağlık çalışanların hak kaybına uğramaması gerektiği vurgulandı. Açıklamada ilgili mevzuat kapsamında ödenmesi gereken arttırmada nöbet ücretlerinin tüm personele eksiksiz yansıtılmasının önemine dikkat çekildi.

44 Bin Çalışan Için Dikkat Çeken Başvuru (1)-1

44 BİN SAĞLIK PERSONELİ ADIM ATILDI

Ayrıca yapılan başvuruda uygulamada yaşandığı ileri sürülen eksikliklerin giderilmesi ve sağlık çalışanlarının özlük haklarının korunması amacıyla birlikte düzenlemenin hayata geçirilmesi istendi. Söz konusu başvuruyla birlikte gece saatlerinde nöbet tutun sağlık çalışanlarının özlük hakları önem kazandı. Öte yandan başvurunun uygulanmasıyla birlikte 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında görev yapan 44 bine yakın sağlık çalışanın nöbet ücretleri yüzde 10 artırmalı olarak ödenmesi bekleniyor.

44 Bin Çalışan Için Dikkat Çeken Başvuru (3)

ASHİ İÇİN ÖNEMLİ ADIM ATILDI

Genç Sağlık Sen Sendikası tarafından yapılan açıklamada ise, “Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında görev yapan sağlık çalışanlarının haklarının korunması adına önemli bir adım attık. 20.00-08.00 saatleri arasında tutulan nöbetler için ödenmesi gereken yüzde 10 artırımlı ücretlerin eksiksiz şekilde ödenmesi talebiyle Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne resmi başvuruda bulunduk” ifadelerini kullandı.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ