Antalya Meydan Kavşağı Melahat Faraçlar İlkokulu’nda sorunlar bir türlü bitmek bilmiyor. İkili eğitim sisteminin uygulandığı okulda, 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin akşam saat 18.40’da okuldan çıkması velilerin tepkisine neden olmuştu. Geçtiğimiz günlerde uygulamaya sitem eden aileler konuyu CİMER’e taşımıştı.
ÇOCUKLAR ÇÖPLERİN ARASINDA DERS İŞLİYOR İDDİASI ŞOK ETTİ
Muratpaşa ilçesinde bulunan okulda derslerin kış aylarında geç saatlerde bitmesi velileri isyan ettirmişti. Bu kez ise veliler ikili eğitim nedeniyle öğrencilerin çöplerin arasında ders işlediğini iddia ederek yetkililere çağrıda bulundu. Okulda bulunan sınıfların pislik içerisinde olduğunu aktaran veliler, “Sesimizi duyun, çocuklarımız hijyenik olmayan koşullarda ders işlemek zorunda kalıyor” diyerek konuya bir an önce çözüm bulunmasını talep etti.

“SINIFLAR ÇÖP YIĞINLARI İLE DOLU”
Temizlik hizmetlerinin yetersiz olması nedeniyle sınıflarda bir türlü hijyenin sağlanamadığını dile getiren veliler, sınıflarda çöplerin biriktiğini aktardı. Çocuklarının sağlığının tehdit altında olduğunun altını çizen bir veli, “Çocuklarımız çöplerin arasında ders işliyor. İkili eğitim nedeniyle sınıflarda hijyen bir türlü sağlanamıyor. Sıraların altları çöp yığınları, yerler çöp yığınları ile dolu” dedi.

ÇOCUKLAR ÇÖPLERİN İÇİNDE Mİ DERS İŞLİYOR?
Temizlik personeli sayısının arttırılmasını talep eden başka bir veli ise, “Hijyen koşulları derhal arttırılmalı. İkili öğretim sorunu için birçok kez çağrıda bulunduk. Geçtiğimiz günlerde CİMER’e şikayette bulunduk. Ancak okuldaki sorunların ardı arkası kesilmiyor. İkili öğretim nedeniyle sınıflarda temizlik uygulamaları yetersiz kalıyor. Çocuklarımız çöplerin arasında bütün gün ders işlemek zorunda kalıyor.

VELİLERDEN YETKİLİLERE ÇÖZÜM TALEBİ
Hastalıkların ve mikropların havada uçuştuğu günlerde çocuklarımız hastalanacak diye ödümüz kopuyor. Sağlıklı ve temiz bir ortamda eğitim görmek bizim çocuklarımızın da en temel hakları arasında yer alıyor. Biz veliler olarak ikili öğretime ve temizlik sorununa bir an önce çözüm istiyoruz” ifadelerine yer verdi.




