Turizmde doluluk oranları ve gelir rekorlarıyla örülen bir sezon geride kalırken, sahnenin arka tarafında acı bir tablo yaşanmaya devam etti. Turizm çalışanları sezon boyunca pek çok ekonomik kıskacın içinde kaldı. Barınma sorunundan ücret yetersizliğine kadar birçok sorunun yaşandığı sektörde, son olarak “askıda personel” krizi yaşanmıştı. Şimdi ise sezon sonunda pek çok personelin hem işten hem de lojmandan çıkarıldığı, kimilerinin ise maaşını alabilmek için otogarda bekletildiği öğrenildi.
Konuya ilişkin açıklama yapan Turizm Teknik Servis Çalışanları Derneği Başkanı Engin Çelik, birçok personelin hem işinden hem de lojmanından çıkarıldığını, maaşlarını alabilmek için otogarlarda sabahladığını öne sürdü. Çelik, yaptığı açıklamada patronlara ve yöneticilere seslenerek, sezon sonu personellerin ailesi ve çocuklarının yaşadığı mağduriyet zincirini hissedemediğini belirtti. Patronların aymazlığına dikkat çeken Çelik, hiç kimsenin masum olmadığını söyledi.

Ekonomik kriz koşullarında geçim sıkıntısı çeken turizm emekçilerinin birçoğunun, çocuklarının okul masraflarını karşılayabilmek için son paralarını gönderdiklerini belirten Çelik, otel platformlarına ve yöneticilere ateş püskürdü.
TURİZM EMEKÇİLERİ DERTLİ
“Sezon sonu personellerin, ailesinin ve çocuklarının yaşadığı sendromu yüreğinin içinde hissedemeyen patron ve yöneticilerinin aymazlığının yanında hiçbirimiz masum değiliz” diyen Çelik, konuşmasında şu sözlere yer verdi:
“Her gün telefonuma gelen mesajlar hiç durmuyor. İşten ve lojmandan çıkartılan, evine ailesine dönebilmek için maaş gününü otogarda soğuk bekleme koltuklarını kendine yatak yapan personellerin çaresizlikleri ile personelinizin yüreğindeki soğukluk geçer mi sizce? Sezonda sizler için ter döken personelin yüreğini ısıtan biz bir aileyiz cümlelerinize ne oldu? Zaten ekonomik şartlarda ezilen, güç bela geçinen, belki son parasını çocukları okula başladığı için onlara gönderen personellerinize yaşattıklarınız reva mı?”

“AİDİYET DUYGUSUNDAN UZAK BİR KURUMSALLIK OLMAZ OLSUN”
“Sezon çok güzel geçti mükemmelsiniz muhteşemsiniz alın size teşekkür belgesi hadi güle güle ne güzel dimi” diyen Çelik, “Artık ‘Bu kadar aidiyet duygusundan uzak bir kurumsallık olmaz olsun’ demekten başka bir şey diyemiyorum sözün bittiği yerdeyiz” dedi.

“KALİFİYE PERSONELLERİN ÇARESİZLİKLERİNİ ORTADAN KALDIRMALIYIZ”
2026 Sezonu başladığında yine naralar atılıp ‘Personel bulamıyoruz’ diye yabancı personellerin gelebilmesi için çeşitli yollara başvurulacağını aktaran Çelik, patronların masumiyet karinesini sorguladı. Çelik, “Peki masumuyuz tabii ki hayır. Masumiyet patronların ve yöneticilerinin iki dudağı arasından dökülen kelimeler de saklı değil. Bir an önce bu sıkıntıların yaşanmaması ve sürekliliği sağlamak için projeler üretmeye başlanmalı kalifiye personellerin çaresizliklerini ortadan kaldırmalıyız” ifadelerini kullandı.





