Antalya’da yaz aylarının etkisini artırmasıyla birlikte toplu taşımada klima sorunu yeniden gündeme geldi. Çoğu otobüste klima sistemlerinin yeterince çalıştırılmadığı yönündeki şikayetler artarken, özellikle Lara ve Varsak güzergâhını kullanan yolcular yoğun sıcak nedeniyle mağduriyet yaşadıklarını ileri sürdü. Yolcular, otobüs içindeki yüksek sıcaklığın nefes almakta güçlük, aşırı terleme ve özellikle çocuklar ile yaşlılarda rahatsızlıklara yol açtığını ileri sürdü. Şikayetlerin şoförlere iletilmesine rağmen birçok seferde klimaların çalıştırılmadığı iddia edildi. Vatandaşlar, Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne çağrıda bulunarak otobüslerde klima kullanımının denetlenmesini ve sistemlerin düzenli şekilde çalıştırılmasını istedi.

Antalya’da Halk Otobüslerde Klima Krizi (1)

OTOBÜSLERDE KLİMA İSYANI

Toplu taşımada klimaların açılmamasına tepki gösteren yurttaşlar, “Antalya’da belediye otobüslerinde, özellikle 13a hattı ve tüm Varsak otobüs hatlarında klimaların açılmaması nedeniyle ciddi bir mağduriyet yaşıyoruz. Neredeyse her saatte, her seferde klimalar kapalı oluyor ve otobüs içi aşırı derecede sıcak oluyor. Bu durum nefes almakta zorlanmaya, çocukların ve yaşlıların çok zorlanmasına ve yolcuların ter içinde kalmasına neden oluyor. Defalarca bu konuyu hem şoförlere ilettim hem de klimanın açılmasını rica ettim ancak şoförler buna rağmen klimaları açmıyor” dedi.

Antalya’da Halk Otobüslerde Klima Krizi (2)

DENETİM ÇAĞRISI YAPILDI

“Yaz aylarında Antalya gibi sıcak bir şehirde, belediye otobüslerinde klimaların çalıştırılmaması hem sağlık hem de Konfor açısından kabul edilemez bir durum” diyen başka yurttaş ise “Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden, özellikle Varsak hatları başta olmak üzere tüm belediye otobüslerinde klimaların sürekli ve etkin şekilde çalıştırılmasını, şoförlerin bu konuda denetlenmesini ve gerekli uyarıların yapılmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ