Antalya Hayvan Hakları Platformu ve Attalos Pati Gönüllüleri, Nekropol Müzesi önünde sürdürdükleri nöbetin 36'ncı gününde bir kez daha kuş ölümlerine tepki gösterdi. Nekropol Müzesi'nde bulunan koruma ağlarına takılan kuşların yaşamlarını yitirdiklerine dikkat çeken hayvan hakları savunucuları sayının giderek arttığını vurguladı. Ağların bir türlü kaldırılamamasına tepki gösteren hayvan hakları savunucuları yetkili kurumların soruna çözüm üretmek yerine sorumluluğu birbirine devrettiğini savundu.

Antalyada Olum Tuzaklarina Tepkiler Cig Gibi Buyuyor (1)

“BİR CANLININ YAŞAM HAKKI BU KADAR MI DEĞERSİZDİR?”

Nekropol Müzesi önünden açıklama yapan hayvan hakları savunucuları şu sözlere yer verdi:

“Bugün Nekropol Müzesi önünde nöbetimizin 36. günündeyiz. 36 gündür aynı şeyi söylüyoruz: Kuşlar ölüyor. 36 gündür aynı görüntülerle karşılaşıyoruz. Ağlara takılan, çivilere saplanan, çırpına çırpına can veren kuşlar... Ve ne yazık ki 36 gündür değişen hiçbir şey yok. Bu ölüm sessizliğinde yine çare yok, yine çözüm yok. Kuşlar ölmeye devam ediyor. Soruyoruz: Göz göre göre gerçekleşen bu ölümlere sessiz kalmak nedir? Bilerek ve isteyerek önlenebilecek ölümlere göz yummak vicdanla, hukukla, ahlakla nasıl bağdaştırılabilir? Bir canlının yaşam hakkı bu kadar mı değersizdir?

Antalyada Olum Tuzaklarina Tepkiler Cig Gibi Buyuyor (2)-1

“KORUMA ADI ALTINDA ÖLÜM TUZAKLARI KURULAMAZ.”

Bugün burada sadece ölen kuşları değil, yok sayılan vicdanı da konuşuyoruz. Çünkü bu mesele yalnızca kuşların meselesi değildir. Bu mesele, yaşam hakkına bakışımızın meselesidir. Bu mesele, doğaya ve diğer canlılara karşı sorumluluğumuzun meselesidir. Yetkili kurumlar aylardır sorumluluğu birbirine devrediyor. Çözüm üretmek yerine gerekçeler üretiliyor. Oysa çözüm bellidir. Ölüme neden olan ağlar kaldırılmalı, kuşların konmasını engellemek amacıyla yerleştirilen ve yaralanmalarına sebep olan uygulamalar son bulmalıdır. Koruma adı altında ölüm tuzakları kurulamaz.

Antalyada Olum Tuzaklarina Tepkiler Cig Gibi Buyuyor (1)-2

“VİCDANA AYKIRI OLAN BU TUTUMDAN DERHAL VAZGEÇİLMELİDİR”

Bizler biliyoruz ki sessizlik de bir tercihtir. Yaşananlara ses çıkarmayanlar, görevini yerine getirmeyen kurumlar, sorumluluğunu yerine getirmeyen yöneticiler ve bu ölümlerin sürmesine seyirci kalan herkes vicdani sorumluluk taşımaktadır. Etik değerlere, hukuka, bilimsel gerçeklere ve vicdana aykırı olan bu tutumdan derhal vazgeçilmelidir. Yaşam hakkı yalnızca insanlar için değil, bu kentte yaşayan tüm canlılar için geçerlidir.

Antalyada Olum Tuzaklarina Tepkiler Cig Gibi Buyuyor (2)

“KUŞLARIN SESİ OLMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Bizler 36 gündür buradayız. Kuşların sesi olmaya, yaşam hakkını savunmaya devam ediyoruz. Ağlar kaldırılana, ölüm tuzakları ortadan kalkana ve kuşlar özgürce yaşayabilene kadar mücadelemiz sürecek. Çünkü bir kentin vicdanı, en savunmasız canlılarına nasıl davrandığıyla ölçülür. Kuşlar özgürdür. Yaşam haktır. Ve yaşam hakkı herkes içindir.”

Muhabir: DEMET GÖKÇE