Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi olarak nitelendirilen 500 bin konutluk TOKİ projesi gündemde sık sık yer almaya devam ediyor. Özellikle başvuruların 3 milyona kadar dayanması dikkatlerden kaçmazken, TOKİ sosyal konut projelerine başvuran birçok vatandaş son günlerde aynı sorunla yüz yüze kaldı. Süresi içinde yapılan ödemelere rağmen başvuru iptali mesajı gelmesi vatandaşları endişelendirdi.

Üstelik banka dekontları mevcut, gönderim tutarları doğru, IBAN doğru, süre henüz dolmamış olmasına rağmen iptal mesajlarının gelmesi dikkat çekti. Buna rağmen hem e-Devlet hem de ilgili bankalar tarafından “otomatik olarak ödeme yapılmadı” gerekçesiyle devlet mesajları gönderildiği görüldü.

Antalya’da yoğun ilgiyle karşılanan TOKİ konutlarında da başvuru krizleri yaşanmaya devam ediyor. 12 Kasım’da yaptığı başvurusunda dekontu elinde olmasına rağmen başvurusunun iptal edildiğini söyleyen bir vatandaş, bir başka başvuru sahibi ise 10 Kasım’da e-Devlet üzerinden yaptığı başvurulardan sonra banka tarafından kendisine 13 Kasım saat 20.00’ye kadar ödeme talep edildiğini, buna rağmen 11 Kasım’da yaptığı 5 bin TL’lik ödemeye rağmen 12 Kasım’da iptal mesajı aldığını belirtti.

Toki (2)-3

Başvuru iptalleri krizi ile karşı karşıya kalan vatandaşlar, üst üste gelen ret mesajları nedeniyle endişeye kapıldı. Öte yandan ne TOKİ ne de bankalar şu anda vatandaşlara net bir açıklama yapamadığı iddia edildi. Bankalar “işlemlerimiz yoğun, şikâyet alıyoruz” demekle yetinirken, TOKİ’ye ulaşmak adeta imkânsız hale geldi. İhale yapılmadığı gibi süreçlerde yavaşlamalar yaşandığını ve pasife düşmüş durumda olduklarını söyleyen vatandaşlar yardım talebinde bulundu.

ÜCRETİ YATIRDILAR AMA BAŞVURULAR REDDEDİLDİ

Antalya’da Konyaaltı/Döşemealtı TOKİ projesine başvuru yaptığını ancak başvuru ücretini yatırdığını söyleyen Antalyalı yurttaş, “İstenilen süre içinde, 12 Kasım tarihinde başvuru ücretini yatırdım ve dekontum elimde mevcut. Ancak buna rağmen başvurum banka tarafından SMS ile iptal edildi. Hem TOKİ'ye hem de ilgili bankaya ulaşmayı denedim fakat herhangi bir şekilde iletişim sağlayamadım. Başvurumun yeniden aktif edilmesini talep ediyorum” İfadelerini kullandı.

Toki (1)

Konyaaltı/Döşemealtı için TOKİ’nin İlk Evim projesine e-Devlet üzerinden başvuruda bulunduğunu söyleyen başka bir yurttaş, “Başvurumun ardından bankadan SMS ile adıma açılan IBAN’a 5 bin TL yatırmam istendi. Parayı yatırdım. Ancak hem E-Devlet’te hem de bankadan gönderilen mesajda, başvuru süresi içinde ödeme yapmadığım gerekçesiyle başvurumun reddedildiği belirtildi. Hesabımı kontrol ettiğimde ise ödemenin başarılı bir şekilde gerçekleştiğini ve herhangi bir iade yapılmadığını gördüm. Bank müşteri hizmetlerini aradığımda ise bu konuda yoğun şikayet aldıklarını, ancak yardımcı olamadıklarını belirttiler. TOKİ ile ise henüz iletişime geçemedi” sözlerine yer verdi.

Başka bir yurttaş ise, “Sosyal Konut Projesi kapsamında başvuru yaptım. Başvuru için tarafıma gönderilen SMS’te, başvuru bedelini en geç 13 Kasım 2025 tarihine kadar yatırmam gerektiği belirtilmişti. 12 Kasım’da 2025 tarihinde ise yeni bir SMS ile başvurumun reddedildiğini öğrendim. Ret gerekçesi olarak, başvuru bedelini belirtilen süre içinde yatırmadığım ifade edilmiş. Oysa bana verilen süre henüz dolmamışken başvurumun reddedilmesi mağduriyete yol açtı. Bu konuda TOKİ müşteri hizmetleriyle iletişime geçemedim” ifadelerine yer verdi.

Muhabir: YAPRAK ÖZER