ATSO Meclis Üyesi Barış Senekçi, son dönemde AESOB Başkanı Adlıhan Dere tarafından sık sık gündeme getirilen akaryakıt istasyonlarındaki marketlere ilişkin eleştirilere açıklık getirdi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Meclisi’nde konuşan Barış Senekçi, akaryakıt istasyonlarındaki marketlerin yeni bir uygulama olmadığını ve yıllardır sektörde olduğunu belirtti.

BARIŞ SENEKÇİ, ADLIHAN DERE’YE YANIT VERDİ
Akaryakıt sektörünün yakıttan para kazanmadığını savunan Senekçi, istasyon içerisinde bulunan marketlerin ek gelir kaynağı olduğunu dile getirdi. İstasyon içerisinde bulunan WC’lerin maliyetli olduğuna da değinen Senekçi, sektör olarak bu konuda büyük zorluklar çektiklerini dile getirdi.
“NE GİBİ ZARARI OLABİLİR?”
AESOB Başkanı Adlıhan Dere’nin akaryakıt istasyonlarına yönelik eleştirilerini hoş bulmadığını söyleyen Senekçi, “Zincir marketler oluşturulduğunu söyledi ve bizim iş yerlerimize yönelik itham edici sözler kullandı. Marketlerde kafe bulunuyor, tütün ürünleri satılıyor gibi ifadeler kullandı. Gelişen çağda petrollerde market olmasının ne gibi bir zararı olabilir?” dedi.

ADLIHAN DERE’NİN O SÖZLERİNİ ELEŞTİRDİ
ATSO meclis toplantısında konuşan Barış Senekçi şu sözlere yer verdi:
“Geçen günlerde AESOB Başkanımız Adlıhan Dere bir açıklama yaptı, akaryakıt istasyonlarındaki marketlerle ilgili. Zincir marketler oluşturulduğunu söyledi ve bizim iş yerlerimize yönelik itham edici sözler kullandı. Marketlerde kafe bulunuyor, tütün ürünleri satılıyor gibi ifadeler kullandı.

“MARKETLER YILLARDIR OLAN BİR ŞEY”
Biz akaryakıt istasyonları olarak 7/24 hizmet veren bir sektörüz. Yani kamu hizmeti veren bir sektörüz. Bu nedir? Akaryakıttan para kazanamadığımızı çoğu kişi biliyor. Başkanım da özellikle çoğu toplantımıza katıldı. Bu marketler bizim için ekstra gelir kaynağıdır. Market, zaten yıllardır petrollerde olan bir şeydir.

“WC’LER ÇOK CİDDİ MASRAF OLUŞTURUYOR”
Ayrıca marketlerde WC kullanımı da var. Bu WC kullanımının çok ciddi masraflar oluşturduğunu, sektör olarak bu konuda büyük zorluklar çektiğimizi hepimiz biliyoruz.
“HOŞ BULMUYORUM”
Adlıhan Dere’nin bu açıklamasını açıkçası hoş bulmuyorum. Gelişen çağda petrollerde market olmasının ne gibi bir zararı olabilir?”




