Antalya’da bir vatandaş esnafa destek olmak için aldığı çiçek hayatının şokunu yaşattı. Bir vatandaş Antalya’daki bir çiçekçiden alışveriş yaptığına pişman oldu. Esnafa katkıda bulunmak için alışveriş yaptığını söyleyen çiçeğin fiyatı ve esnafın ona yaptığı baskı ile neye uğradığını şaşırdı. Vatandaş yaşadıklarını şu sözlerle anlattı;
“İnternette 1.885 TL olan ürünü, aracısız olsun boşuna komisyon ödetmeyerek destek olmak maksadıyla mağazadan almak istedim. Ürün hazırlanırken herhangi bir fiyat bilgilendirmesi yapılmadı ve seçim süreci acele ettirilerek baskı kurmaya çalıştı. Ürün hazırlandıktan sonra, 3.000 TL fiyat söylendi. İnternetteki fiyatı hatırlattığımda, işletme tarafından “daha kaliteli çiçek kullandık” bahanesi üretildi. Ancak kullanılan ürün, internette görünen ürünle aynıydı. Fiyat farkı tamamen keyfi idi.

Kartla ödeme yapmak istediğimde “komisyon var” denilerek IBAN ile ödeme dayatıldı ve ödeme sonrası fiş/fatura verilmedi. Şeffaf olmayan fiyatlandırma, sonradan bahane üretme, zorunlu IBAN ödeme ve belge vermeme gibi uygulamalar ticari etikle bağdaşmamaktadır.

Bir daha asla ama asla tercih etmeyeceğim ve çevremde de önermeyeceğim. Kimse kusura bakmasın; bugün toplumda yaşanan güven kaybı, etik değerlerin erozyona uğraması ve insanların birbirine şüpheyle yaklaşmasının temel sebeplerinden biri de bu tür davranışlardır. Asıl utanması gereken, bu anlayışı normalleştiren ve dürüstlüğü değersizleştiren bu tarz kişilerdir. Ne fiş verdi ne fatura kesti.”





