Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Antalya Milletvekili Aykut Kaya, Alanya’daki muz üreticilerini ziyaret etti. Ziyareti sırasında üreticilerin sorunlarını ve taleplerini dinleyen Milletvekili Aykut Kaya, muz üreticilerinin zor şartlarını gündeme getirdi. Her geçen gün artan maliyetlere rağmen muz üreticilerinin ürünlerini 2-3 yıl önceki fiyatlara satmak zorunda kaldıklarını vurgulayan Milletvekili Kaya, fiyatlardan ne üreticinin ne de tüketicinin memnun olduğunu belirtti.

ÜRETİCİ DE 20, MARKETTE 100 LİRA
Üreticinin muzunu 20-25 TL’ye satmak zorunda kaldığını ancak aynı muzun marketlerde 100-110 liraya satıldığına dikkat çeken Kaya, Ticaret Bakanlığı’na çağrıda bulundu. Geçmiş yıllarda uygulanan %145,8’lik gümrük vergisi yeniden yürürlüğe konulmasını talep eden Kaya, aynı zamanda zincir marketlerde yerli muz satışına en az %50 oranında yer verilmesini sağlayacak düzenlemelerinde hayata geçirilmesini istedi.

“ÜRETİCİ MUZU 20-25 LİRAYA SATIYOR”
Muz serasında çektiği videoda konuşan Milletvekili Kaya şu ifadelere yer verdi:
“Alanya’da üreticimiz bugün muzunu bahçeden 20-25 TL’ye ancak satıyor. Geçen yıla göre ilaç, gübre, işçilik ve bakım maliyetleri almış başını gitmişken, muz fiyatları hâlâ 2-3 yıl önceki seviyelerde. Üreticimiz bugün maliyetinin altında satış yapmak zorunda kalıyor. Ama bir bakıyoruz, aynı muz markette 100-110 TL’ye satılıyor. Yani ne üretici memnun ne de tüketici memnun.

AYKUT KAYA YENİ SİSTEM İSTEDİ
Artık öyle bir sistem kurulmalı ki üreticimiz emeğinin karşılığını alıp makul bir kazanç elde etsin, vatandaşımız da üretilen ürünleri fahiş fiyatlarla almak zorunda kalmasın. Bugün Türkiye’de üretilen muz, ülkemizin ihtiyacını karşılayabilecek seviyededir. Anamur’dan Gazipaşa’ya, Alanya’dan Manavgat’a kadar bölgemiz önemli bir muz üretim üssü hâline gelmiştir.

TİCARET BAKANLIĞI’NA AÇIK ÇAĞRI
Buradan Ticaret Bakanlığı’na çağrıda bulunuyoruz: Yerli üreticimizi koruyan, geçmişte uygulanan %145,8’lik gümrük vergisi yeniden yürürlüğe konulmalıdır. Ayrıca büyük zincir marketlerde yerli muz satışına en az %50 oranında yer verilmesini sağlayacak düzenlemeler de hayata geçirilmelidir.

Üreticimize sahip çıkalım. Elimizin altında ülkemizin ihtiyacını karşılayacak önemli bir üretim gücü var. Bu değeri kaybetmeyelim.”




