Türkiye turizm sektörünün en geniş kapsamlı tedarik buluşmalarından biri olmaya hazırlanan Türkiye Turizm Tedarik Buluşmaları TTB 26 Antalya için hazırlıklar hız kesmeden devam ederken, etkinliğin basın toplantısı Antalya Gazeteciler Cemiyeti Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi. Profesyonel Turizm Yöneticileri Oluşum Platformu ve TTB Türkiye Organizasyon Başkanı Bülent Bilgiç, toplantıda yaptığı açıklamada 18-21 Aralık 2025 tarihlerinde tüm halkaları bir araya getirmeyi hedeflediklerini aktardı.

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (6)

GÜÇ BİRLİĞİ YAPILACAK

Turizmin yalnızca otellerden ibaret olmadığını vurgulayan Bilgiç, gıdadan tekstile, teknolojiden güvenlik ve temizlik hizmetlerine kadar geniş bir tedarik yelpazesinin Antalya’da buluşacağını söyledi. Sektörde güçlü işbirliklerinin ancak ortak akıl ve ortak revizyonla kurulabileceğini ifade eden Bilgiç, buluşmanın ana temasını hatırlatarak “Gönül birliğinden güç birliğine” mesajını yineledi. 4 gün sürecek TTB26 Antalya’da tedarikçiler, profesyonel yöneticiler, yatırımcılar ve sektör temsilcilerinin bir araya gelerek hem yeni iş fırsatlarını masaya yatırması hem de turizmin geleceğine ilişkin yol haritası oluşturması bekleniyor.

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (1)

Organizasyonun, Antalya’nın turizmdeki liderliğini pekiştirirken aynı zamanda sektörde sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve maliyet yönetimi gibi kritik başlıklara odaklanacağı ifade edildi. TTB26 Antalya, Aralık ayında turizm profesyonellerinin takviminde şimdiden kritik bir buluşma noktası olarak yerini alırken Profesyonel Turizm Yöneticileri Oluşum Platformu Başkanı TTB Türkiye Organizasyon Başkanı Bülent Bilgiç, konuşmasında şu sözlere yer verdi:

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (4)

BÜYÜK BULUŞMA

“Gönül Birliği’nden Güç Birliği’ne mottomuzla çıkmış olduğumuz bu yolda, profesyonel turizm buluşum platformu üyelerimizle birlikte, yönetim kurulumuzla birlikte Antalya’da, organizasyonun merkezi lokomotifi olan ve ana organizasyon diye adlandırdığımız Türkiye Turizm Tedarik Uyuşması’nın yedincisini 18-21 Aralık’ta Boyer Seyyonu Sohbetleri konusunda gerçekleştireceğiz. Bu organizasyon sayesinde Antalya ve Türkiye'ye katma değer sağlayan katılımcı çözüm ortaklarımız olacak. Türkiye Turizm Tedarik Ege Buluşması’nı Nisan ayında gerçekleştirdik. Farklı destinasyonlarda da Türkiye Turizm Tedarik Buluşması’nı gerçekleştirmeyi planlıyoruz: Karadeniz buluşması, Mezopotamya buluşması gibi. Bunun da zeminini oluşturuyoruz.

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (5)

Antalya bizim için ana organizasyonumuz. Bu yıl Hollanda’dan yurtdışı katılımcımız ve çözüm ortağımız da var. Ulusal anlamda gerçekleştirdikten sonra tüm destinasyonlarda uluslararası boyuta taşımayı düşünüyoruz. Ayrıca gazeteci Mesut Yer de organizasyonumuzda 3 gün boyunca bizimle olacak, İşlem hacmi olarak yaklaşık 90-100 firmanın katıldığı, bu firmaların bayilerinin de yer aldığı ve yeni trendlerin tanıtılacağı büyük bir katılım beklediğimiz bir organizasyon olacak. Geçen sene bin 850 profesyonel günübirlik ziyaretçimiz organizasyonumuzu ziyaret etti. Bu Ocak ayında yaptığımız etkinlikte ise yaklaşık 780 sektör temsilcisini ağırladık. Doğru alıcıyla doğru satıcıyı veya üreticiyi buluşturduğumuz niş butik bir organizasyon.

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (2)

7’NCİSİ DÜZENLENECEK

Biz satın alma yöneticiliğinden, sektör temsilciliğinden gelen ve yedincisini düzenleyeceğimiz bu organizasyonda deneyim ve tecrübe kazandığımızı düşünüyoruz. Kendimizi daha da geliştirip sektöre değer katan bu buluşmayı ticarete nasıl yansıtacağımızı da görüyoruz. Ayrıca panellerimiz olacak, sektörle ilgili etkinliklerimiz var. İkinci ve üçüncü gün konserimiz olacak. Bu organizasyonda tüm sektör temsilcilerimizle birlikte siz değerli basın mensuplarının da katılımıyla bize gönülden güç katacağınıza eminiz. Hakkaniyet çerçevesinde verdiğimiz emeğin yazılı veya görsel basına yansımadığı zaman bir şeylerin eksik kaldığını biliyoruz. Bu vizyonda ilerliyoruz. Bizim konseptimiz zaten her daim otel konaklamalı ve otelde gerçekleştirdiğimiz bir organizasyon. Katılım ve günübirlik ziyaretçi konusunda hedefimiz 2 bin 500’e yakın.

Oteldeki Zehirlenmeye Antalya’dan Cevap (3)

BÜYÜDÜ, GELİŞTİ, GÜÇLENDİ

Elektroweb tabanlı aplikasyonlarımız var, oradan verileri alıyoruz. Daha fazla artırmak üzere bu sene ProSinenz Turizm Yönetmeleri’ni de oluşturmak zorundayız. Daha da büyüttük, genişlettik, güçlendirdik. Tabii bu sadece satın alma yöneticileri değil; yiyecek-içecek müdürleri, mutfak şefleri de ziyaretçi olarak davet edildi. Kıbrıs’tan Aşçılar Derneği yönetim kurulu da bizimle olacak. Antalya’daki tüm turizmle ilgili dernekler ve birlikler orada olacak. Geçen seneye göre organizasyon platformumuzu, birbirine entegre olan Türkiye markasını daha da ölçülendirdik, büyüttük. Bu sene daha fazla katılımcı ve profesyonel ziyaretçinin artacağına eminiz.

Ege kıyısı şeridindeki profesyonel sektör temsilcilerini sadece oraya davet ettik. Antalya’da oteli olup Bodrum veya Fethiye tarafında otel grupları olanları da davet ettik. Biz o lokasyonlarda sadece oradaki turizm sektör temsilcilerini davet ettik. Tabii ki diğer şehirlerden gelmek isteyenler olursa Antalya’da misafirimiz olacak. Ama genelde o lokasyona tam anlamıyla değer katmak üzere oradaki sektör temsilcilerini davet ettik. Bizim yaptığımız tarihte, tam mağduriyetlerin yaşanacağı bir ay öncesine denk geliyor. Doğru bir zamanda yapıldığında yüksek bir ticaret hacminin doğacağına inanıyoruz. Yani bu organizasyon, ne kadar profesyonellik ve kurum kültürü barındırıyorsa, aynı zamanda ticareti de içine alan, çevreyi saran samimi bir ticaret etkileşimi oluşturuyor.

Buradaki buluşma aslında bir fuar değil, fuardan yansımaları var tabii ki ama bir kamp oluşuyor. Üç gün boyunca hem tedarikçi veya üretici katılımcı çözüm ortaklarımızı orada ağırlıyoruz, konaklatıyoruz; hem sektör temsilcilerimizi konaklatıyoruz; hem de ziyaretçilerimizi misafir ediyoruz. Herhangi bir giriş ücreti almadık. Profesyonel sektör temsilcisi değilse nezaketen içeri almıyoruz. Yani doğru kişilerle, doğru zamanda, doğru kayıt dinlemesine uygun bir ortam oluşturuyoruz.”

Yönetim kurulu gazetecilerin sorularını yanıtladı. Yönetim kurulu, “Küçük otellerde de büyük otellerde de durum aynı. Sayı çok fazla. Sadece Antalya olarak düşünmeyin; İstanbul’dan, Avrupa’dan, Kastamonu’dan, Kars’tan ürünler geliyor. Ticaret odası kayıtları var. Örneğin Ayvaz kaşarcılıklar meşhurdur, herkes bilir. Gerekli mevzuat ve gıda sertifikaları vardır. Otellerimizde kalite müdürleri bulunur. O belgesiz hiçbir şekilde otellere ürün giremez. Eskiden merdiven altı çok vardı, şimdi kalmadı. Sağlık Bakanlığı ve Tarım Bakanlığı her türlü kontrolleri yapıyor zaten. Küçük restoranlarda zehirlenmeler duyuyoruz ama otellerde mümkün değil. Cezalar çok büyük. Kalite müdürlerimiz standartlara uygun olmayan hiçbir şeyi otellere sokmuyor. Açık büfe örneği vereyim: Antalya’da baklavanın kilogramı ortalama 153 TL. Gaziantep baklavası ise yerinde 1600-1700 TL civarında. Küçük esnafla çalışan merdiven altı üretim zaman zaman görülüyor. Özellikle yeme-içme sektöründe tedarik noktasında denetimler yapılıyor. Ancak denetimlerin tam olarak yapılmadığını biliyoruz çünkü Tarım İl Müdürlüklerinin ekipman sayısı sınırlı.

Bizler her gün her yemekte şahit numuneler alırız. Küçük kaplarda buzdolabında saklarız. Laboratuvara gönderilir, test yapılır. En ufak bir sorun olduğunda ürün hemen sorumluluk doğurur. Sağlık Bakanlığı gerçekten denetliyor. Hiçbir şey göz ardı edilmiyor. Sanatçı olarak Ece Seçkin’i aldık. İkinci akşamda Tuğçe Hanım sahne alacak. Geçen sene de bizim organizasyonumuzda sahne almıştı ve beğenilmişti. Bu yıl tekrar sahne alacak. Üçüncü akşam ise yetişkinlere yönelik bir etkinlik olacak. Doğu Anadolu’nun misafirlerimizi ağırlayacağız. Özellikle onların tarzlarını merak ediyorum. Yatakları nasıl yaptıklarını görmek istiyorum. Paneller ve etkinliklerle bu merakımızı gidereceğiz. Çünkü bu organizasyon sadece ticaret değil, aynı zamanda kültürel bir paylaşım ortamı da sunuyor” dedi.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ