Saadet Partisi Antalya Milletvekili Şerafettin Kılıç, TBMM’de Antalya ulaşımına ilişkin kritik açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin trafik ve ulaşım politikalarına dikkat çeken eleştirilerde bulunan Milletvekili Kılıç, Türkiye’nin trafik kazalarında en çok can kaybı yaşayan ülkeler arasında yer aldığını hatırlattı. Nüfusa oranla bireysel araç sayısının fazla olmasına vurgu yapan Milletvekili Kılıç toplu taşımanın daha cazip hale getirilmesi için çağrıda bulundu.

Serafettin Kilic Tbmm Basin Toplantisi 3 (Small)

Öte yandan Antalya’nın kangren konusu haline gelen Antalya-Alanya otoyol projesine dikkat çeken Milletvekili Kılıç, proje üzerinden iktidara yüklendi. Proje ihalesinin defalarca ertelendikten sonra 3 yıl gecikmeli olarak yapılmasını eleştiren Milletvekili Kılıç, “Nihayet üç yıl gecikmeyle ilk kazmayı vurdunuz, şimdi de üç yıl içinde bitirme hedefi var. Umuyoruz ki bir daha gecikme yaşanmaz” dedi.

Antalya Alanya Otoyolu (1)-5

“ESKİ DE OLSA ARAÇLAR TRAFİKTE DOLAŞIYOR”

Konuya ilişkin kritik açıklamalarda bulunan Milletvekili Kılıç şu sözlere yer verdi:

“Trafik kazaları sonucunda en çok kayıp veren ülkelerden biriyiz. Bireysel taşıt oranı nüfusa göre fazla ve trafikteki otomobillerin ortalama yaşı 14,5. Bunun manası şu: Eski de olsa araçlar trafikte dolaşıyor. Bunun en büyük sebebi toplu taşımanın yeterince cazip olmamasıdır. Ezcümle, toplu taşıma daha da cazip hale getirilirse, ulaşım ağları geliştirilirse can kayıpları ile birlikte karbon salınımı azalırken trafik de bir sorun olmaktan çıkacaktır.

“BAZI PROJELER NESİLDEN NESİLE DEDİKODUYLA ULAŞAN BİRER MASAL HALİNİ ALDI”

2011 yılında 10.000 km demir yolu hedefinden 2023 yılı itibarı ile sadece 1865 km yapılabilmiştir. Yani hedefin gerçekleşme oranı sadece %14,87. Bazı projeler nesilden nesle dedikoduyla ulaşan birer masal halini aldı. İzmir–Ankara hızlı tren projesi gibi mesela. 2013’te başlandı, 1080 günde ilk ayağı bitecek denildi; ancak o günden bugüne 4500 gün geçti, ortada ayak falan yok.

Antalya Alanya Otoyolprojesi Ne Zaman Bitecek (1)

“ANTALYA–ALANYA OTOYOL PROJESİNDE UMUYORUZ Kİ GECİKME YAŞANMAZ”

Antalya–Alanya otoyol projesi ise defalarca ihale edilip ertelendi. Nihayet üç yıl gecikmeyle ilk kazmayı vurdunuz, şimdi de üç yıl içinde bitirme hedefi var. Umuyoruz ki bir daha gecikme yaşanmaz.

“İHALELER TÜRK LİRASI CİNSİNDEN, ŞEFFAF BİR ŞEKİLDE YAPILMALIDIR”

Ayrıca Antalya’ya hızlı tren bağlantısı mutlaka bir ihtiyaçtır. Çünkü Antalya’nın hem çevre iller hem de ilçeler arasındaki trafik yoğunluğu fazla olmasına rağmen ulaşım olanakları kısıtlı. Antalya’da hem şehir içinde hem de dışında trafiği rahatlatacak alternatifleri bir an önce kazandırmak gerekiyor. Bunları yaparken kendi öz kaynaklarımızla yapmalıyız; ihaleler Türk Lirası cinsinden, şeffaf bir şekilde yapılmalıdır.”

Kaynak: HABER MERKEZİ