TOKİ tarafından 10 Kasım 2025 tarihinde Türkiye genelinde başlattığı 500 bin sosyal konut projesine online olarak başvuruda bulunan vatandaşlar, başvurunun ardından kendilerine tanımlanan İBAN’a başvuru bedellerini yatırmaları için SMS yolu ile bilgilendiriliyor. Ancak projeye başvuruda bulunan bir vatandaş, resmi kanal aracılığı ile gelen SMS ve yazım hataları ile yazılmış olan sahte SMS’lerin birbirine çok benzediğini tek farkın dili ve içerik hataları olduğunu dile getirdi. Dolandırıcı mesajlarını fark etmenin yolunun dili ve içerik hataları olduğunu belirten vatandaş, kritik uyarıda bulundu.

SAHTE MESAJLAR NASIL FARK EDİLİR?
Gerçek bildirimlerde; başvuru sahibinin adı-soyadı, banka tarafından açılan İBAN, yatırılması gereken tutar ve son ödeme tarihi açık ve tutarlı bir biçimde yer alıyor. Başvuru sahibinin aktardığı örnekte resmi mesajda ad-soyad ve İBAN bilgileri düzenli bir biçimde yazılıyor.
Ancak sahte mesajda ise; anlamsız boşluklar, hatalı saat bilgisi, bozuk karakterler ve imla hataları dikkat çekiyor. Ayrıca sahte metinde "hesabınızdan çekilecektir" türü ifadeler belirsiz ve yanıltıcı dille yazılıyor.

DOLANDIRICILARI FARK EDEN VATANDAŞTAN KRİTİK UYARI
Projeye başvuruda bulunan vatandaş, resmi kanallardan gelen mesajı ve dolandırıcılardan gelen mesajı karşılaştırınca sahte olan mesajı fark ederek, yetkililere durumu bildirdiğini ve muhtemel bir para transferinin engellendiğini aktardı. Konuya ilişkin uyarılarda bulunan vatandaş, "Mesajlar birbirine çok benziyordu ancak dikkatli bakınca imla hataları ve garip ifadeler hemen göze çarpıyordu. Resmi kanalları kontrol ettikten sonra şüphelendiğim mesajı sildim" dedi.






