Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz her alanda kendini hissettirmeye devam ediyor. Özellikle elektronik ve teknolojik cihazlardaki yüksek fiyatlar yurttaşların belini kırıyor. Öte yandan elektronik cihazlarda uygulanan ÖTV, KDV ve diğer vergilerle birlikte fiyatlar 2 katına çıktı. Hal böyle olunca yurttaşlar ise daha uyguna satılan yenilenmiş elektronik cihazlara yöneldi. Fiyat performansı nedeniyle tüketiciler tarafından rağbete uğradı. İkinci el elektronik cihaz sektörü hızla büyürken Ticaret Bakanlığı sektörü düzenlemek adına yeni bir yönetmelik hazırladı.

İKİNCİ EL CİHAZLAR KAYIT ALTINA ALINACAK
Resmî Gazete’de yayımlanan yönetmelikle ikinci el elektronik ürünlerin yenilenerek yeniden satışa sunulmasına ilişkin esaslar yeniden belirlendi. Düzenleme kapsamında yenilenmiş ürünlerin Bakanlık tarafından oluşturulan sistem üzerinden kayıt altına alınması ve tüketicilere elektronik sertifika verilmesi zorunlu hale getirildi.
14 GÜNLÜK CAYMA HAKKI TANINACAK
Yönetmelikle yenilenmiş ürünlerin ambalaj, etiket ve rakamlarında “yenilenmiş” ibaresine açıkça yer verilmesi şartı getirildi. Yenilenmiş ürünlere en az 1 yıl garanti verilmesi ve yapılan satışlarda tüketicilere 14 günlük cayma hakkı tanınması kararlaştırıldı.

YENİLEME MERKEZİ İÇİN 100 MİLYON SERMAYE KOŞULU GETİRİLDİ
Ayrıca yenileme merkezlerinin faaliyet gösterebilmesi için Bakanlıktan yetki belgesi alması ve en az 100 milyon TL ödenmiş sermayeye sahip olması zorunlu hale getirildi. Yeni düzenlemenin 1 Ağustos 2026 tarihinde yürürlüğe girmesi bekleniyor.





