Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi 33049 sayılı Resmi Gazete’de dikkat çeken bir ilan yayımladı. Üniversite yönetimi çok sayıda öğretim üyesi ve öğretim görevlisi alımı yapacağını duyurdu. 16 Ekim 2025 (bugün) itibari ile başlayan başvurular, 30 Ekim 2025 mesai bitiminde sona erecek. Adaylar, başvurularını ilana çıkan kadro birimine şahsen veya posta yoluyla yapacak. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu çerçevesinde gerçekleştirilecek alımlar için detaylar yayımlandı.

Alku Personel Alimi (4)

GENEL ŞARTLAR

1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımak gerekmektedir.

2- ALES'ten en az 70 puan almış olmak gerekip, merkezi sınav muafiyetinden yararlanmayı talep edenlerin ön değerlendirme ve nihai değerlendirme aşamalarında ALES puanı 70 olarak kabul edilir.

3- Adaylarda, yabancı dille öğretim ve eğitim yapılan programlardaki öğretim görevlisi kadrolarına yapılacak atamalarda atama yapılacak programın eğitim dilinde; bilim alanı yabancı dille ilgili kadrolara yapılacak öğretim görevlisi atamaları ile 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi uyarınca zorunlu yabancı dil dersini vermek üzere öğretim görevlisi kadrolarına yapılacak atamalarda ilgili dilde; yükseköğretim kurumlarının uluslararası ilişkiler ile yabancı dille ilgili uygulamalı birimlerinde istihdam edilecek öğretim görevlisi atamalarında, en az bir dilde Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavından en az 85 puan veya eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puana sahip olma şartı aranır.

4- ALES puanının geçerlilik süresi sonuç açıklama tarihi itibariyle 5 yıldır.

5- Değerlendirmeye Alınacak ALES Puan Türleri: Öğretim Görevlisi kadrosuna başvurularda: ⋄ Adayların lisans mezuniyeti hangi alanda ise o alandaki ALES puan türü ya da ilan edilen bölüm/anabilim dalı/program hangi alanda öğrenci alıyorsa o alandaki ALES puan türü adayın tercihine göre kullanılacaktır.

⋄ Alan türü değişen programlardan mezun olanların başvurularında, beyan etmeleri durumunda lisans eğitimine başladıkları ALES puan türü dikkate alınacaktır.

⋄ Özel yetenekle öğrenci alan programlar ile yabancı dil puanı ile öğrenci alan programlara başvurularda ALES puan türlerinden en yüksek olanı değerlendirmeye alınacaktır.

Alku Personel Alimi (1)

6- Adayların transkriptleri ön değerlendirme ve nihai değerlendirme aşamasında aşağıdaki esaslara göre değerlendirilecektir:

⋄ Transkriptlerde sadece dörtlük not sistemi olması halinde Yükseköğretim Kurulunun eşdeğerlik tablosu kullanılacaktır.

⋄ Transkriptlerde sadece yüzlük not sistemi olması halinde yüzlük not kullanılacaktır.

⋄ Transkriptlerde sadece beşlik not sistemi olması halinde Yükseköğretim Kurulunun eşdeğerlik tablosu kullanılacaktır.

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

1- Başvuru Dilekçesi (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki "Akademik Personel-Akademik Yükseltme/Atama Formları" sekmesinde yer alan başvuru formu)
2- Fotoğraf (2 adet)
3- Özgeçmiş
4- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Ön Yüz)
5- ALES Sonuç Belgesi
6- Yabancı Dil Sonuç Belgesi

7- Diploma veya Geçici Mezuniyet Belgesi (e-Devlet kapısı üzerinden alınan, lisans ve/veya tezli yüksek lisans ve/veya doktora mezuniyet belgesi başvuru sırasında kabul edilmekte olup, atama aşamasında ise mutlaka aslı ya da ıslak imzalı ve mühürlü olarak onaylı suretleri bulunmalıdır. (Ayrıca yurt dışından alınmış diplomalar için, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca denkliğinin kabul edildiğini gösteren belge eklenmelidir.)

Alku Personel Alimi (2)

8- Lisans Transkripti (Aslı veya ıslak imzalı/mühürlü onaylı veya karekodlu transkript belgesi. Transkript belgesinde her iki not ortalaması bulunan adayların 100’lük sisteme göre mezun olduklarını belgelendirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde lisans not ortalamasının 100’lük sisteme göre eşdeğerliği Yönetmelik uyarınca yapılacaktır.)

9- Askerlik Durum Belgesi (Terhis, tecilli veya muaf olduğu gösteren askerlik durum belgesi)
10- Adli sicil kaydına ilişkin e-Devlet kapısı üzerinden alınan belge
11- KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Açık Rıza Metni ile KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Aydınlatma Metni onaylı formları (https://pdb.alanya.edu.tr
adresindeki “Formlar-KVK Formları” sekmesinde yer almaktadır.)
12- İlan Metni
13- Tercüme Belgesi (Yabancı dilde diploma vb. belgeler için noter onaylı tercüme eklenecektir)

ÖĞRETİM ÜYESİ ALIMI YAPILACAK

Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi öğretim üyesi alımı gerçekleştirilecek. 16 Ekim 2025 (bugün) tarihinde başlayan başvurular 30 Ekim 2025 mesai bitimine kadar devam edecek. Öte yandan Profesör ve doçent kadrosuna başvurular Üniversite Personel Daire Başkanlığına, doktor öğretim üyesi kadrosuna başvurular ise ilana çıkılan kadro birimine şahsen yapılacak. İşte öğretim öğretim üyesi alımı için başvuru şartları ve detayları...

PROFESÖR KADROSUNA BAŞVURACAK ADAYLAR İÇİN GEREKLİ BELGELER

• Başvuru dilekçesi (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki “Akademik Personel – Akademik Yükseltme/Atama Formları” sekmesinde bulunan başvuru formu)
• Fotoğraf (2 adet)
• Özgeçmiş ve yayın listesi
• Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki “Akademik Personel - Akademik Yükseltme/Atama Formları” sekmesinden temin edilecektir)

Alku Personel Alimi 6
• Çalışma Belgesi (Üniversite ya da alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma kuruluşunda en az 2 (iki) yıl süreyle fiilen çalıştığına ilişkin belge)
• Yabancı Dil Sonuç/Yeterlilik Belgesi
• Nüfus cüzdanı fotokopisi (ön yüz)
• Lisans, yüksek lisans, doktora/uzmanlık/sanatta yeterlilik, doçentlik belgeleri (e-Devlet kapısı üzerinden alınan lisans ve/veya tezli yüksek lisans ve/veya doktora mezuniyet belgesi başvuru sırasında kabul edilmekte olup, yabancı dilde olan diplomaların noter onaylı tercümeleri eklenmelidir. Atanmaya hak kazanılması halinde ise mutlaka aslı ya da ıslak imzalı ve mühürlü olarak onaylı suretleri teslim edilmelidir.)
• Yabancı ülkelerde alınan diplomaların Yükseköğretim Kurulu/Üniversitelerarası Kurul tarafından denkliklerinin onaylandığına dair belgeler
• Hizmet belgesi (halen bir kamu kurumunda çalışmakta olanlar — kurum içinden başvuranlar hariç — ile ayrılmış olanlar için e-Devlet kapısı üzerinden alınan barkodlu HITAP hizmet belgesi ya da ilgili kamu kurumundan alınan ıslak imzalı veya elektronik imzalı hizmet belgesi)
• SGK hizmet dökümü (halen bir kamu kurumu haricinde çalışmakta olanlar ile ayrılmış olanlar için)

Askerlik Durum Belgesi (e-Devlet kapısı üzerinden veya askerlik şubesinden alınan; terhis, tecilli veya muaf olduğunu gösterir belge)

• Adli sicil kaydına ilişkin belge (e-Devlet kapısı üzerinden alınacaktır)

• KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Açık Rıza Metni ile KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Aydınlatma Metni onaylı formları (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki “Formlar - KVK Formları” sekmesinde yer almaktadır.)
• Başlıca araştırma eserinin açıkça belirtildiği yayın listesi ve doçentlik sonrası yaptığı bilimsel çalışma ve yayınlarına ait bilgi ve belgeler ile başvuracak adaylar için gerekli tüm belgelerden oluşmak üzere; 1 (bir) adet fiziki dosya ile içeriğinin PDF formatında hazırlandığı 6 (altı) adet salt okunur USB belleğin, aşağıda belirtilen Not-1 ve Not-2 çerçevesinde teslim edilmesi gerekmektedir.

Not-1: Yukarıda belirtilen tüm belgelerin, 1 (bir) takım dosya içerisinde fiziki olarak hazırlanması, ayrıca USB belleğin içerisine (ıslak imza gereken yerlerin imzalanarak taratılması şartıyla) yüklenmesi ve belirtilen belgelerin eksiksiz ve istenilen şekilde teslim edilmesi önem arz etmektedir.

Not-2: Yayın dosyası ile USB belleğin yer alan yayınların, akademik değerlendirme puan bildirim formunda yer alan maddelere göre numaralandırılarak hazırlanması gerekmektedir.

DOÇENT KADROSUNA BAŞVURACAK ADAYLAR İÇİN GEREKLİ BELGELER

• Başvuru dilekçesi (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki “Akademik Personel – Akademik Yükseltme/Atama Formları” sekmesinde bulunan başvuru formu)

• Fotoğraf (2 adet)

• Özgeçmiş ve yayın listesi

• Akademik Değerlendirme Puan Bildirim Formu (https://pdb.alanya.edu.tr adresindeki “Akademik Personel - Akademik Yükseltme/Atama Formları” sekmesinden temin edilecektir)
• Yabancı Dil Sonuç/Yeterlilik Belgesi
• Nüfus cüzdanı fotokopisi (ön yüz)
• Lisans, yüksek lisans, doktora/uzmanlık/sanatta yeterlilik, doçentlik belgeleri (e-Devlet kapısı üzerinden alınan lisans ve/veya tezli yüksek lisans ve/veya doktora mezuniyet belgesi başvuru sırasında kabul edilmekte olup, yabancı dilde olan diplomaların noter onaylı tercümeleri eklenmelidir. Atanmaya hak kazanılması halinde ise mutlaka aslı ya da ıslak imzalı ve mühürlü olarak onaylı suretleri teslim edilmelidir.)
• Yabancı ülkelerde alınan diplomaların Yükseköğretim Kurulu/Üniversitelerarası Kurul tarafından denkliklerinin onaylandığına dair belgeler
• Hizmet belgesi (halen bir kamu kurumunda çalışmakta olanlar — kurum içinden başvuranlar hariç — ile ayrılmış olanlar için e-Devlet kapısı üzerinden alınan barkodlu HITAP hizmet belgesi ya da ilgili kamu kurumundan alınan ıslak imzalı veya elektronik imzalı hizmet belgesi)
• SGK hizmet dökümü (halen bir kamu kurumu haricinde çalışmakta olanlar ile ayrılmış olanlar için)
• Askerlik durum belgesi (e-Devlet kapısı üzerinden veya askerlik şubesinden alınan; terhis, tecilli veya muaf olduğunu gösterir belge)
• Adli sicil kaydına ilişkin belge (e-Devlet kapısı üzerinden alınacaktır)
• KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Açık Rıza Metni ile KVK Mevzuatı Uyarınca Akademik Personel Adayı Aydınlatma Metni onaylı formları (https://pdb.alanya.edu.tr
adresindeki “Formlar - KVK Formları” sekmesinde yer almaktadır.)
• Adayların özgeçmişi, öğrenime ilişkin belgeler ile doçentlik belgesi, bilimsel çalışma ve yayınlarına ait bilgi ve belgeleri içeren 1 (bir) adet fiziki dosya ile birlikte içeriğinin PDF formatında hazırlandığı 4 (dört) adet salt okunur USB bellek ile başvurmaları gerekmektedir.
(Yayın dosyası ile USB belleğin yer alan yayınların, akademik değerlendirme puan bildirim formunda yer alan maddelere göre numaralandırılarak hazırlanması gerekmektedir.)

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ