Antalya Balıkçı Barınağı’nın yönetimine ilişkin uzun süredir devam eden hukuki süreçte kooperatif lehine karar çıktı. Antalya 2. Asliye Ticaret Mahkemesi, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 14 Kasım 2024 tarihinde yapılan yönetim kurulu üyelerinin görevden alınmasına ilişkin işlemi iptaline hükmetti.

Antalya Balıkçı Barınağı Yönetimi Kooperatife Geri Dönüyor (2)

KAYYIM YÖNETİMİ DÖNEMİ SONA ERDİ

Antalya Balıkçı Barınağı’nda bulunan balıkçıların avukatı Avukat Volkan Yavuzlar tarafından yapılan açıklamada, kararın balıkçı barınağının kayyım yönetiminden çıkması açısından kritik bir dönüm noktası olduğu ifade edildi. Yaklaşık 1 yıl önce “organsız” kalması gerekçesiyle kayyım atandığı, bu süreçte kooperatif yönetiminin görevden alındığı hatırlatıldı.

Antalya Balıkçı Barınağı Yönetimi Kooperatife Geri Dönüyor (1)-1

ÇEŞİTLİ MAĞDURİYETLER YAŞANMIŞTI

Mahkeme kararının ardından görevden alınan yönetim kurulu üyelerinin yeniden göreve dönmesinin beklendiği ifade edilirken, kayyım yönetimi döneminde balıkçıların çeşitli mağduriyetler yaşadığı da dile getirildi. Kararın kesinleşme şerhi aranmaksızın yürürlüğe girdiği, resmi tebliğin ardından idari sürecin işletileceği aktarıldı.

BALIKÇILAR UMUTLU

Yaşanan süreçte balıkçılar kararı memnuniyetle karşılarken, barınağın yeniden kooperatif yönetimine devredilmesi ve sorunların giderilmesi yönünde beklenti içinde olduklarını ifade etti.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ