Batı Akdeniz İhracatçıları, Antalya Limanı’ndaki yetersiz derinlik ve kıyıdaki yapı sorunları nedeniyle ürünlerini başka limanlara taşımak zorunda kalıyor. Limanda sorunların yaşandığını ifade eden Çavuşoğlu, mevcut 9 metrelik derinlik ve altyapı eksikliklerinin maliyetleri arttırdığını dile getirdi. Toplamda 9 aylık süreçte 167 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini aktaran Çavuşoğlu, 34 ülkeye 10 milyon doların üzerinde ihracat yaptıklarını ifade etti. Antalya Limanı’nındaki sorunlar nedeniyle ihracat düşüşü yaşanırken Antalyalı ihracatçıları rotayı çevre illerin limanlara yöneldi.
“ŞU ANDA LİMAN KULLANILMIYOR”
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Ümit Mirza Çavuşoğlu, konuşmasında şu sözlere yer verdi:
Antalya Limanı’ndaki en büyük sorun fiyatlama. Limanın derinliği, yani draftı 9 metre civarında ve bu yeterli değil. Kıyı yapılarının da değişmesi gerekiyor. Bu ciddi yatırımlar gerektiriyor ama bir yerden başlanmalı. Şu anda bölgeye gelen ithalat ürünleri limanımız yerine Mersin, İzmir ve İstanbul üzerinden taşınıyor. Lojistik maliyetleri göz önüne alındığında, Antalya’dan çıkış daha pahalıya geliyor.
Derinlik artırılır ve firma sayısı çoğalırsa, ithalat ürünleri doğrudan limanımıza gelir ve maliyetler düşer. Şu anda en azından projelerin hazırlandığını biliyoruz. Eğer bu gerçekleşirse, ithalatı çok tasvip etmesek de bölgeye gelen ithalat ürünleri buraya yönlendirilebiliriz. Şu anda liman kullanılmıyor.”