Antalya Ticaret Borsası Meclis Üyesi Adnan İngeç, son 4 yılda yaklaşık 20 kat artan et fiyatlarının üreticiyi de tüketiciyi de memnun etmediğini söyledi.

Başta yem, veterinerlik hizmetleri ve işçilik gibi girdi maliyetlerinin sürekli arttığı sektörde et fiyatlarında da artış olduğunu belirten İngeç, buna rağmen üreticinin maliyetini kurtarmakta zorlandığını, tüketicinin de et almakta sıkıntı yaşadığını söyledi.

2022’DE 50 LİRA OLAN ET, ŞU ANDA BİN LİRAYA ÇIKTI
2022 yılında 50-60 lira olan et fiyatının günümüzde Bin lira civarında olduğunu belirten İngeç, bu tablonun kimseyi memnun etmediğini söyledi. Kurban Bayramı yeni geçtiği için et piyasasında durgunluk yaşandığını belirten ATB Meclis Üyesi Adnan İngeç, şunları söyledi: “2022’de 50-60 lira olan etin fiyatı, 4 yıl sonra 20 kat artarak Bin 200 liraya çıktı. Bu fiyatlar tüketici için sorun ancak üretici de maliyetini karşılayamadığı için şikayetçi” diye konuştu.

İŞLER HAREKETLENSE FİYATLAR ARTACAK
Şu anda fiyatların stabil olduğuna dikkat çeken İngeç, sözlerini şöyle tamamladı: “Şu anda stabil olan fiyatlar, işler biraz hareketlense yükselecek. Bu tabloda alım gücünün düşük olmasının etkisi de var. Önümüzdeki ay biraz hareketlilik bekliyoruz, bu hareketlilik olursa fiyatlar mecburen artacak.” diye konuştu.





