Antalya’nın kent merkezinde bulunan ve en eski hastaneleri arasında yer alan Atatürk Devlet Hastanesi’nin planlanan yatak sayısı şaşkınlık yarattı. Uzun yıllar SSK Hastanesi olarak hizmet veren bina bir dönem yıkılarak yeniden yapılmıştı. Daha sonra Sosyal Güvenlik bakanlığı tarafından Sağlık Bakanlığı’na devredilen hastanenin adı Atatürk Devlet Hastanesi olmuştu. Konumu ve alışkanlıklar açısından büyük önemi olan hastane depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle binanın yıkılmasına karar verilmişti. Yıkım kararı kamuoyunda tepkilere neden oldu. Bu inşaatın çeşitli etaplarla gerçekleşebileceğine inanan vatandaşlar, yıkımı gereksiz bulmuşlardı. Tüm personeli ve ekipmanı dağıtılan hastane inşaatı başlayacak.

KAPASİTE DETAYI DİKKAT ÇEKİİYOR
Daha önce 2024 yılında dönemin Antalya İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Evren Ekingen, Atatürk Devlet Hastanesi'nin yerine 500 yataklı hastane yapılacağını açıklamıştı. 365 yataklı hastanenin kapasitesinin artırılması olumlu karşılanmıştı. Ancak şimdilerde Atatürk Devlet Hastanesi’ne yeni yapılacak olan hastanenin üç boyutlu görselleri asıldı. Daha önce 500 olarak açıklanan kapasitenin 300’e düşürülmesi dikkat çekti.
VATANDAŞLAR TEPKİ GÖSTERDİ
Bu duruma tepki gösteren vatandaşlar, “Zaten 365 olan kapasite yetersiz kalıyordu. Yatak bulunamadığı için ertelenen ameliyatlar bile oluyordu. Hal böyleyken hastanenin kapasitesinin düşürülme nedenini anlayamadık. Ayrıca eski doktor ve hastane çalışanlarının da bina tamamlandıktan sonra geri dönmelerini istiyoruz” dediler.




