Türkiye’de bir yandan millî elektrikli otomobil üretilirken, diğer yandan dönüşümün en kritik halkası olan şarj maliyetlerinde yeni bir gerilim hattı yaratılmış durumda. Elektrikli ve hibrit araç sahipleri, 2026’da uygulanacak yeni “Son Kaynak Tedarik Tarifesi” kararını sert sözlerle eleştirdi. Mesken tüketim sınırının 4 bin kWh’te çıkarılmasıyla elektrikli araç sahiplerinin adeta cezalandırıldığı ifade edildi. Evinde aracını şarj etmek isteyen vatandaşın en büyük yük altında bırakıldığı, bunun dünyada tek örnek olduğu yönünde tepkiler dile getirildi.

Epdk Dan Şok Kara (5)

Bayram, gelir idaresinin her yıl artırdığı ÖTV’nin yanı sıra şimdi de elektrik tarifesindeki düzenlemenin elektrikli dönüşümün hızını kesen bir zincir halkası haline geldiğini belirtti. Elektrikli araç sahipleri için evde şarj maliyetinin artık yaşanabilir olmaktan çıktığını vurguladı. 4 bin kWh tüketim sınırının kaldırılmasıyla faturaların iki katına çıkmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Türkiye’deki uygulamanın tersine işaret eden Bayram, Almanya, Hollanda ve Norveç gibi ülkelerde vergi avantajlarının yanı sıra enerji kullanımında teşviklerin artırıldığını ifade etti.

Epdk Dan Şok Kara (1)-1

EVİNDEN ARACINI ŞARJ ETMEK İSTEYENE EK CEZA

Elektrikli ve Hibrit Araçlar Veri Merkezi EDİTÖRÜ Berkan Bayram, konuşmasında şu sözlere yer verdi:

Milli elektrikli otomobil üretip, üzerine dünyada olmayan uygulama MTV'yi geçtim artık, evinden aracını şarj etmek isteyene ek 'cezalandırma' yapabilen tek ülkeyiz. EPDK'nın 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek yeni Son Kaynak Tedarik Tarifesi kararıyla, mesken tüketim sınırını 4 bin kWsa yapması ile, ülkemizin elektrikli dönüşüm hedeflerini, her kurumun ayrı ayrı baltalamaya çalıştığına kanaat getirdim artık. Bir yandan Gelirler Müdürlüğü her yıl ÖTV'yi artırarak, diğer taraftan MTV'yi getirerek zaten Elektrikli Dönüşümü yavaşlatırken, EPDK'da aracını evinden şarj edene ek maliyet getirmeye çalışıyor. Elektrikli otomobile sahip vatandaşın kendi evinde aracını şarj etmesi, ekonomik olmaktan uzaklaştırılıyor. 4 bin kW/sa sınırı ile elektrikli araç sahipleri normal faturalarının 2 katına çıkmasına mecbur kalacak.”

Epdk Dan Şok Kara (1)

DÜZENLEME GÖZDEN GEÇİRİLMELİ

PDK ve Enerji Bakanlığı’nın, bu düzenlemeyi gözden geçirerek elektrikli araç sahiplerini cezalandırmayan bir tarife yapısı geliştirmesi şart olduğunu ifade eden Bayram, “Enerjide millilik yanında, elektrikli otomobil üreten ülkemizin, bu teknolojiye yatırım yapan firmalarımızın üretimde dönüşümüne destek olmalı, enerjiye erişimde adaletli bir süreç yönetme arzusunda olmalıyız” diyerek sözlerine son verdi.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ