Ekonomik kriz Türkiye’nin dört bir yanında kendini hissettirirken turizmim göbeği Antalya’da tablo giderek netleşiyor. Birçok otel işletmecilerinin doluluk oranları sorulan sorulara “Her şey çok iyi, güllük gülistanlık” yanıtını veriyor. Öte yandan otellerde doluluk oranlarının yanı sıra fiyatların aşırı şekilde artması nedeniyle şikayetler artıyor. Hal böyle olunca yerli yabancı turist daha uygun ülkelere yöneliyor. Fahiş fiyat artışları konusunda turizm sektörü veya turizm esnafına ciddi sorunlarını da beraberinde getirdi.
Konuya ilişkin Tüm Yatırımcılar ve Girişimciler Derneği Bilal Kılıklı, dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. Kılıklı, döviz kurundaki baskı nedeniyle otellerin kar oranını korumak adına fiyatları arttırdığını ve bunun da sektörü zora soktuğunu belirtti.
ANTALYA TURİSTLERİ KAYBEDİYOR
Tüm Yatırımcılar ve Girişimciler Derneği Bilal Kılıklı, turizm sektörüne yönelik yaptığı değerlendirmede şu ifadeler yer verdi:
“Turizm sektörünün mantığı şu: Geçmiş yıllarda dolar ve Euro bazlı gelirlerden dolayı oldukça ciddi kârlar elde ediyordu. Ancak son dönemde döviz kurunun baskılanması sebebiyle fiyatları sabit tutmak mümkün olmadı. Örneğin, daha önce 100 dolara sunulan hizmetler bugün 110 dolara, 100 Euro ise 110 Euro’ya yükseltildi. Bu artışın amacı, önceki yıllardaki kârlılık oranlarına tekrar ulaşmak. Ancak bu durum bizi, özellikle Avrupa’daki rakiplerimiz olan İspanya, İtalya ve Yunanistan karşısında oldukça geri bıraktı. Ne yazık ki bu ülkeler bizden ciddi şekilde turist transferi gerçekleştirdiler.”
“TURİSTLER HER ŞEY DAHİL PAKETLERLE GELİYOR”
Otellerin doluluk oranları bugün belki yüzde 70 ila 80 civarında olduğunu ifaden Kılıklı, “Ancak içerdeki esnafa sormak lazım; onların durumu ne yazık ki içler acısı. Sebebi şu: Gelen turistler her şey dahil paketlerle geliyor. Alkol dahil tüm hizmetler ücretsiz sunuluyor. Bu yüzden de dışarıdaki esnaftan hiçbir alışveriş yapılmıyor, esnafa neredeyse hiç katkı sağlanmıyor” ifadelerini kullandı.