Antalya’da son dönemlerde elektrik kesintisi nedeniyle gündeme gelen CK Enerji Akdeniz Dağıtım A. Ş. Şimdi ise yüksek ve hatalı faturalandırma iddialarıyla yeniden tartışma konusu oldu. Antalyalı yurttaşlar yaşadığı sorunların çözümünü CK Enerji Akdeniz Dağıtım A. Ş’de bulamayınca çareyi şikayet sitelerinde buldu.
CK’DAN İKİ AYRI FATURA
Antalya’nın Kepez ilçesine bağlı Yeni Mahalle’de CK Enerji Akdeniz Dağıtım A. Ş. Abonesi olan bir yurttaş yaşadığı sorunu anlattı. İddiaya göre son ödeme tarihi aynı olan iki ayrı yüksek fiyatlı fatura kesildi. Faturanın birinin ödendi diğerinin ise beklemede olduğunu aktaran yurttaş, faturaların ödenmesi gerektiği cevabını aldığını söyledi.
Kepez’in Yeni Mahalle’de yaşayan yurttaş şikayetinde şu sözlere yer verdi:
“CK Elektrik Antalya Kepez Yeni Mahalle abonesiyim. Aboneliğimde, son ödeme tarihi aynı gün olan iki ayrı fatura kesildi. Yüksek fatura tutarları nedeniyle daha önce saat ve kaçak kontrolü için başvuru yapmıştım. Şimdi ise birini ödediğim, diğeriyle ilgili beklemede olduğum iki fatura ile karşı karşıyayım ve bu yılın en yüksek faturasını ödemek durumunda bırakıldım. Müşteri hizmetleriyle iletişime geçtiğimde, faturaların ödenmesi gerektiği söylendi. Aynı sayaç için aynı döneme ait iki fatura kesilmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum. İkinci faturanın iptal edilmesini ve durumun detaylı incelenerek gereğinin yapılmasını talep ediyorum."
SÖZLEŞME ŞARTLARINA UYULMADI
Kepez’de yaşayan bir başka yurttaş ise konut aboneliği kapsamında birim fiyatı 5,34 TL sabit fiyat sözleşmesi yaptığını ancak ilk ayda gelen faturanın birim 6,18 TL üzerinden hesaplandığını ileri sürerek, şikayetinde “CK Akdeniz Elektrik ile Antalya Kepez’deki konut aboneliğim kapsamında 5,34 TL/kWh sabit fiyat üzerinden sözleşme yaptım. Ancak sözleşmenin ilk ayında gelen faturamda elektrik birim fiyatı 6,18 TL/kWh olarak hesaplanıp faturalandırıldı. Konu ile ilgili olarak müşteri hizmetleriyle görüştüm, ancak sözleşme şartlarımın sistemlerinde görünmediğini ve müdürlüğe gidip yüz yüze görüşmem gerektiğini belirttiler. Çalışan bir kişi olarak müdürlüğe gitme imkanım yok. Sözleşme şartlarına uymayan firmanın beni kendi ayağına çağırmasını da kabul etmiyorum. Sözleşme şartlarımın sistemde tanımlanmasını, faturamın düzeltilmesini ve mağduriyetimin giderilmesini talep ediyorum” ifadelerini kullandı.