Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, Ticaret Bakanlığı’na bağlı olan Alo 175 hattında yaşanan sorunları ele aldı. Alo 175 hattını adeta eleştiri oklarının hedefi yapan Başkan Neşet Gündüz, hatta çalışan yetkililerin vatandaşları yanlış yönlendirdiğini ve mevzuata aykırı bilgi verdiğini ileri sürdü. Konuyu Alo 175’in ayıbı olarak belirten Başkan Gündüz, tüketicilerin kendilerine acı bir dönüş yaptığını ifade ederek, “Bu tür yetersiz veya kayıtsız insanların burada olması, tüketicileri bezdirir, bizleri üzer. Tüketicimizin mağduriyetini ve şikayetini de dikkate alırsanız, tüketicimizin iletişim bilgilerini biz sizlere veririz” sözlerine yer verdi.
“BU AYIPLARI ÖRTEBİLECEK Mİ?”
Bir tüketicinin kendisine acı bir dönüş yaptığını dile getiren Başkan Gündüz şu sözlere yer verdi:
“Değerli tüketiciler, bu hafta size Ticaret Bakanlığımıza bağlı ve tüketicilerimizin ihbar hattı olan 175’in ayıbından bahsedeceğim. Hep ayıp ticaret hanelerden veya kişilerden çıkacak değil ya! Bu sefer de Ticaret Bakanlığımızdan çıktı. Bakalım bu ayıpları örtebilecekler mi?
Alo 175, tüketicilerimizin bir ihbar ve hak arama hattıdır. Tüketici dernekleri olarak zaman zaman tüketicilerimize bu hattı aramalarını tavsiye ediyoruz. Çünkü hem tüketicinin mağduriyetinin giderilmesi, yönlendirilmesi hem de Ticaret Bakanlığımızın bilgilendirilmesidir.
“ACI DÖNÜŞ”
Tüketicimiz bize nasıl acı bir dönüş yaptı, onu söyleyeyim:
“Vallahi Neşet Bey, sizin tavsiye ettiğiniz 175 Tüketici Hatlarını aradım. ‘Taahhütlü iseniz cayma bedelini ödersiniz’ dediler. Verdiğiniz bilgilerin kanunda olmadığını ve sizin de yasal bir bağlayıcılığınız olmadığını söylediler. Bu videolar izlenme ettikleri için yapılıyormuş. Söylediklerinizin haklılık ve geçerliliğini sanıyorsunuz. Buyurun bana ulaşın, yol gösterin o hâlde.”
“HEM BİLGİSİZ HEM HADSİZ”
Alo 175 hattındaki zat kimdir bilmiyorum. Ancak hem bilgisiz hem de hadsiz. Öncelikle bizlerin yasal bağlayıcılığı vardır. Bunu da Anayasa’nın 170. maddesi ve 6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu’ndan alıyoruz. Hani “yasal bağlayıcılığı yok” diyorlar ya…
“TÜKETİCİ FESHETME HAKKINA SAHİPTİR”
6502 Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği, Sözleşme Feshi, Madde 22: Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl veya daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.
“YETERSİZ VEYA KAYITSIZ İNSANLARIN BURADA OLMASI, TÜKETİCİLERİ BEZDİRİR”
Ticaret Bakanlığımızın hazırladığı 6502 Tüketici Koruma Kanunu kitapçığı bunu açıkça söylüyor. 175, ciddi sorumluluğu olan bir hattır, ihbar hattıdır. Bu tür yetersiz veya kayıtsız insanların burada olması, tüketicileri bezdirir, bizleri üzer. Tüketicimizin mağduriyetini ve şikayetini de dikkate alırsanız, tüketicimizin iletişim bilgilerini biz sizlere veririz.”