CHP Antalya Milletvekili Aykut Kaya, Serik–Konaklı arasında yapımı süren otoyol projesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Kaya, Antalya’nın en iyi ve en modern yollara ihtiyacı olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:

“Yeni yapılacak otoyol projesinin Antalya ile Gazipaşa arasında kesintisiz bir şekilde olması gerektiğini defalarca dile getirdik. Ancak mevcut otoyol projesi Serik ile Konaklı arasında kalmakta ve bölgenin ulaşım ihtiyacına tam bir çözüm sunmamaktadır. Güzergâh planlamasındaki yanlışlıklar da birçok mahallemizde ciddi zararlara yol açmaktadır. Bu nedenle, bu otoyol projesinin güzergâhı vatandaşlarımızın ve mahallelerimizin en az zarar göreceği şekilde revize edilmelidir. Alternatif çözümler vardır; biraz daha maliyete katlanılarak hem yol ihtiyacı karşılanabilir hem de kökleri çok eskiye dayanan mahallelerimiz ve evlerimiz korunabilir.”

Milletvekili Kaya, özellikle Akseki Kavşağı ile Konaklı arasındaki kısımlarda yapılacak revizyonlarla mahallelerin tahribat almasının önüne geçilebileceğini vurguladı.

REVİZE EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

Yalçıdibi Mahallesi’nden sonra yukarıdan geçen yol aşağıya kaydırılarak Karakaya, Alara ve Çakallar mahallelerinde oluşacak tahribatın önüne geçilebilir. Alara’ya verilen bağlantı yolu yerine, İncekum ile Avsallar arasında uygun bir noktadan D400 bağlantısı sağlanmalı. Böylece Okurcalar, Çakallar ve Alara mahallelerimizdeki tahribat engellenmiş olur. Avsallar ile Akdam arasında düz devam etmesi gereken yol, bir anda U şeklini almaktadır. Oysa yolun düz gittiği noktada yaklaşık 3 kilometrelik bir tünel yapılması halinde Akdam Mahallemiz ile Avsallar, Türkler ve İncekum mahallelerimizin zarar görmesinin önüne geçilebilir. Konaklı’ya verilen bağlantı yolu, mevcut planıyla Konaklı Mahallemize, Toslak ve Emişbeleni mahallelerimize zarar verecek, ayrıca Konaklı–Alanya arasındaki trafiğin daha da sıkışmasına yol açacaktır.

Kaya Düzenleme Istedi

KONAKLI–ALANYA TRAFİĞİ DAHA DA KİLİTLENECEK

Kaya, mevcut yolun trafik yüküne dikkat çekerek şunları söyledi:

“Konaklı ile Alanya arası 13 kilometredir. Bugün mevcut D400 karayolunda Alanya merkeze yarım saatten önce gidilemiyor. Konaklı’da bağlantı yolu verildiğinde ise bu otoyol projesiyle kazanılması düşünülen zaman, Konaklı–Alanya arasındaki trafik sıkışıklığı nedeniyle kaybedilecektir. Üstelik en ufak bir kazada yol 2–3 saat boyunca tamamen kilitleniyor, vatandaşlarımız saatlerce yolda kalıyor. Bu nedenle, Konaklı’dan bağlantı verilmesi yerine otoyolun kesintisiz bir şekilde Alanya’ya ve Gazipaşa’ya kadar devam ettirilmesi çok daha sağlıklı olacaktır.”

TAŞ OCAKLARI DA MAHALLELERE ZARAR VERECEK

Kaya, otoyol projesi kapsamında planlanan taş ocaklarının da büyük risk taşıdığına dikkat çekti:

“Uzunlar, Karakaya, Karamanlar ve Saburlar mahallelerine yapılması planlanan taş ocaklarının mutlaka revize edilmesi gerekiyor. Bu taş ocakları mahallelerimizin su kaynaklarına ve tarım alanlarına zarar verecektir. Üstelik mevcutta planlanan ocaklar yerleşimlere çok yakın noktalarda düşünülmüştür. Bu alanların, mahallelere zarar vermeyecek şekilde değiştirilmesi şarttır.”

“YOL YAPILSIN AMA DOĞRU YAPILSIN”

“Biz Antalya’mıza en güzel yolların, yatırımların yapılmasını isteriz ve destekleriz. Ancak bu yolların güzergâhları belirlenirken vatandaşlarımızın en az zarar göreceği şekilde planlama yapılması gerektiğini düşünüyoruz. İmkânlar varsa bu alternatifler mutlaka değerlendirilmelidir. Süreç boyunca da vatandaşlarımıza şeffaf bir şekilde bilgi verilmelidir. Biz bu konunun hemşehrilerimiz adına sonuna kadar takipçisi olacağız.”

Kaynak: AYKUT KAYA / BÜLTEN