Antalya’nın lüks vadi olarak hayata geçirilen Sur Yapı Projesi’nde kriz bitmek bilmiyor. 2018 yılında başlanan dev projede 2020 yılından itibaren hak sahiplerine anahtarlar teslim edilmeye devam ediyor. Bahse konu olan 1,3 metrekarelik alanda hayata geçirilen lüks projede parkları, bahçeleri, restoran ve kafeleriyle; 156 bin metrekarelik dev şehir parkı bulunan bir dönüşüm projesiydi. Hak sahiplerine konutlarının teslim edildiği dev projede 7 bin 500 konut teslim edilirken, Sur Yapı Antalya, 25 bin kişilik büyük yerleşim haline geldi.
Antalya basın açıklaması düzenleyen Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Z. Altan Elmas, Sur Yapı Antalya projesinin Avrupa ve Türkiye’nin en büyük kentsel dönüşüm projelerinden biri olarak hayata geçtiğini ifade etmişti.
LÜKS VAAT KRİZE DÖNÜŞTÜ
Ancak Avrupa’nın ve Türkiye’nin en büyük projesi olarak kayıtlara geçen Sur Yapı Antalya’da oturan hak sahiplerinin çilesi bitmek bilmiyor. Lüks vadiyle hayalleri büyüleyen proje, sur yapı sakinlerinde hayal kırıklığına neden oldu. Sık sık çevre kirliği ve fahiş aidat ücretleriyle gündemde yerini alan sur yapı, sorunlar nedeniyle krize dönüştü. Sur yapı sakinleri, fahiş aidatlara rağmen sık kesilen elektrikler ve bozulan asansörlerin yanı sıra çevre kirliliği sorunlarının çözülemediğini ileri sürdüler.
“SÜREKLİ PROBLEM YAŞIYORUZ”
Sur Yapı Antalya D Ticari B Blok yönetiminin tutumundan ve bloktaki sorunlara sürekli olarak çözüm bulamamasından şikayetçi olan sur yapı sakini yaşadığı sorunları anlattı
Blokta jeneratör olmadığını ve sürekli elektrik problemi yaşadığını ileri süren sur yapı sakini, şikayetinde şu sözlere yer verdi:
“Blokta jeneratör yok, sürekli elektrik problemi yaşıyoruz. Asansörün birisi sürekli bozuk. Çocuğumun bisikletini koyacak bir yer yok. ‘Merdiven boşluğuna kilitleyebilir miyiz?’ diye sorduğumuzda ceza kesileceği söyleniyor. Otoparka bırakabileceğimizi söylüyorlar ama kilitlenecek bir yer yok, öylece bırakmamız isteniyor. Milyonlarca liralık bisikletimizi, sitede güvenlik olmamasına rağmen, otoparka bırakmamız öneriliyor. Balkona koymamız isteniyor, ancak balkonda oturuyoruz ve bu da uygun değil.”
FAHİŞ AİDATLARA RAĞMEN HİZMET EKSİK
Her ay 2 bin 500 TL aidat ödenmesine rağmen yönetimin hiçbir işi düzgün yapamadığın ileri süren sur yapı sakini, “Telefonda da uygun bir şekilde iletişim kurmuyorlar. Hizmetin bedelini ödeyen daire sakiniyle nasıl konuşulması gerektiğini bilmiyorlar. Tüm bu sorunların nedeni, yönetimi denetleyen ve takip eden bir mekanizmanın olmaması. Sur Yapı markasını bu şekilde zedeliyorlar” diyerek sözlerine son verdi.