Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Antalya Milletvekili Aykut Kaya, restoran ve lokanta işletmecilerinin yüksek komisyon oranları ve vergi yükü altında ezildiğini belirterek konuyu Meclis gündemine taşıdı. Restoran ve lokanta işletmecilerinin giderek ağırlaşan ekonomik koşullar altında faaliyet göstermeye çalıştığını söyleyen Milletvekili Aykut Kaya, denetleme talep etti.

Aykut Kaya Restorancilarin Kanayan Yarasini Meclise Tasidi (1)

AYKUT KAYA, İKTİDARA VE TİCARET BAKANLIĞI’NA SESLENDİ.

Yemek kartı şirketleri, bankalar ve dijital yemek sipariş platformlarının uyguladığı yüksek komisyon oranlarının restoran ve lokantaların gelirinden daha yüksek gelir elde ettiğini belirten Milletvekili Aykut Kaya, Ticaret Bakanlığı'na çağrıda bulundu. Meclis’ten iktidara da seslenen Milletvekili Kaya, restoran ve lokanta işletmecilerinin ziyaret edilmesini talep etti.

Aykut Kaya Restorancilarin Kanayan Yarasini Meclise Tasidi (1)-2

AYKUT KAYA’DAN DENETLEME ÇAĞRISI

Konuya ilişkin Meclis’te açıklamalarda bulunan Milletvekili Kaya şu sözlere yer verdi:

“Bugün, restoran ve lokanta işletmecilerimizden başka herkes para kazanıyor. Yemek kartı şirketleri % 7 ile 8'e varan komisyonlar alıyor, bankaların POS komisyonları % 3-4 seviyelerinde, dijital yemek platformları siparişlerde %20 ile 30 arasında komisyon alıyor. Böyle bir komisyon oranı olabilir mi? Restorancıdan daha fazla para kazanıyorlar. Ticaret Bakanlığı’nı bu komisyon oranlarını denetlemeye ve en az yarı yarıya düşürmeye davet ediyorum.

Aykut Kaya Restorancilarin Kanayan Yarasini Meclise Tasidi (3)

“RESTORAN VE LOKANTA İŞLETMELERİNİ ZİYARET EDİN”

İktidara da çağrıda bulunuyorum: Restoran ve lokanta işletmecilerimizi ziyaret edin, bir dinleyin, yaşadıkları KDV adaletsizliğini görün. Vergi ve SGK borçları nedeniyle hesaplarına bloke konulduğunu görün. İşlerini çevirebilmek için kırk takla attıklarını görün. Yüksek komisyon bedellerinin bellerini nasıl büktüğünü görün.”

Muhabir: Müjgan Işık