Son yıllarda nakit yerine kredi kartı ve banka kartı kullanımı hızla artarken pazarcı esnafı da bu değişime ayak uydurarak pos cihazlarını kullanmaya başladı. Birçok Pazar yerinde özellikle açık alanlarda ya da altyapının yetersiz olduğu bölgelerde mobil internet sinyalinin zayıf olması ya da hiç çekmemesi nedeniyle pos cihazlarının verimsiz çalışmasına yol açıyor.
“ÜÇ, DÖRT KEZ KREDİ ÇEKİMİNİ İPTAL EDİP YENİDEN GİRİYORUZ”
Kepez İlçesi Yenidoğan Mahallesi’nde kurulan Pazartesi pazarında satış yapan pazarcı esnafı internetin düzgün çekmemesinden şikâyetçi. Esnaf; “Sürekli pos cihazının çekmemesinden dolayı şikâyetçiyiz. Ne zaman işlem yapmaya çalışsak kredi kartından sürekli sinyal hatası veriyor. Bölgedeki insanlarda buradaki internetin çekmemesinden şikâyetçi durumda. Altyapı iyi değil, üç, dört kez kredi çekimini iptal edip yeniden giriyoruz. Müşteri de anlam veremiyor, onları da bekletiyoruz. Bu durumdan rahatsızız açıkçası, artık dijital çağdayız bu alanda bile çekmiyorsa, biz neden internete bu kadar veriyoruz? Müşteri kartla ödemek istiyor, cihaz çekmiyor. Ya gidip nakit çekecek ya da alışverişten vazgeçecek” diyerek şikâyette bulundu.
Çekim sırasında yaşanan sorun nedeniyle hem kendilerinin hem de müşterilerin mağdur olduğunu aktaran pazar esnafı, pazarlarda kullanılan ağın güçlendirmesini yetkililerden talep etti.