50’den fazla üyeye sahip olan Goodfellas Motor Kulübü, Emre Erdinç Eryüksel tarafından kuruldu. Her hafta düzenli olarak buluşan kulüp üyeleri sosyal sorumluluk projelerini de hayata geçiriyor. Her hafta farklı etkinliklere imza atan kulüp üyeleri motorseverlerden oluşuyor. 10 sene boyunca profesyonel müzik yapan kulüp kurucusu Yüksel, şu an bir dernek oluşumu içerisine girdiklerini bunun için tüm evrakların teslim edilip başvuru yapıldığını ve bekleme sürecine girildiğini belirtti. Dernek olma süreci hakkında konuşan Goodfellas Motor Kulübü kurucusu Emre Erdinç Eryüksel, bayramda huzurevi ziyaret etmek istediklerini ama kurum olmadıkları için bir engel oluştuğunu açıkladı. Yüksel, yaşanılan bu durumdan sonra sosyal sorumluluk projeleri kapsamında insanlara faydalı olmak için dernek olmaya karar verdiklerini belirtti.

Motor Klübü

DOĞA KİRLİLİĞİNE DİKKAT ÇEKTİLER

Goodfellas Motor Kulübü’nün kurucusu Emre Erdinç Eryüksel, ilk başta sadece bir kulüp iken gittikleri yerlerde doğa kirliliğine dikkat çekmek için temizlik yaptıklarını belirterek, şu sözlere yer verdi;

“Benim adım Emre Erdinç Eryüksel, Kulübümüzün adı Good Fellas Motor Kulübünün kurucusuyum. Bu kulübü arkadaşlarımızla gezelim, doğaya sürelim maksadıyla kurduk. Daha sonrasında güzel insanlar toplanınca farklı şekillenmeye başladı. Daha çok sosyal sorumluluk projeleri, gittiğimiz yerlerdeki doğa kirliliğine dikkat çekmek amaçlı temizlik çalışmaları yaparak ilerledik. Kendimize çok güzel bir dost ortamı kurduk. Arkadaşlarımızla birlikte her hafta sonu sürüşlerimizi yapıyoruz. Kısa eğitimler ve sonrasında ileri sürüş eğitimleriyle alakalı çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu şekilde bir motor kulübü olduk.”

Goodfellas Motor Kulübü

MOTOR POPÜLASYONUNDAKİ ARTIŞ

Nüfus arttıkça trafikte rahat hareket edebilmek için motosiklet kullanıcılarının sayısında artış olduğunu belirten Emre Erdinç Eryüksel, şu sözlere yer verdi;

“Motor kullanan kişi sayısı Türkiye'de son yıllarda ciddi bir artış gösterdi. Bu artışın sebebi bir kısmı ekonomik bir kısmı da nüfus çoğunluğuyla alakalı bana kalırsa, nüfus arttıkça trafikte motor sayısı artıyor. Trafik arttıkça insanlar trafikte daha rahat gezebilmek adına motor sürmeye yöneliyorlar. Yani aralardan gitmek maksadıyla, trafiğe daha az yakalanmak maksadıyla motor popülasyonu da artıyor.

Yaşadığımız zorluklar genelde dikkatsizlik, motorun fark edilmemesi, bununla alakalı eğitimin az kalması kısaca tamamıyla az olması diyebiliriz. Trafikte Türkiye genelinde yeterince saygı olduğunu düşünmüyorum. Motor kültürü çok fazla yaygınlaşmadığı için Türkiye'de herhangi bir saygı söz konusu değil ve fark edilmiyor. Birçok motor sürücüsü de trafik kurallarına uymuyor. Daha doğrusu şeridi nasıl kullanacaklarını bilmiyorlar. Levha okuma diye bir şey yok. Bu durum motorculara birçok sıkıntı yaratıyor.”

Motor Kulübü Kurucusu

“YOL SULAMA ÇALIŞMALARI KAZALARA NEDEN OLUYOR”

Eryüksel, bisiklet yolları gibi güvenli sürüş için motor yollarına ihtiyaç olduğunu belirterek, “Bana kalırsa motor yoluna ihtiyaç var. Bisiklet yolları gibi motor yolları da olmalı mı? Evet olmalı. Çünkü çok motor kullanıcılarının olduğu bir ülke olduk. Motor sayısı arttığı için motorların daha güvenli bir sürüş alanı olması hoş olurdu. Bununla alakalı yeterli eğitim de verilebilir. Mesela yol sulamaları çok ciddi bir sıkıntı Türkiye'de. Antalya'nın alt geçitlerinde yol sulaması çalışması yapıldığı zaman tam virajda su birikintileri ve ıslak olması sürekli kaza olmasına neden oluyor. Araçların yağ kaçırmaları, benzin dökmeleri gibi birçok sebep de var” ifadelerine yer verdi.

“MOTORU FARK ET” LEVHALARI

Motorların trafikte fark edilmesi ile ilgili çalışmalar yapılması gerektiğini söyleyen Goodfellas Motor Kulübü, Emre Erdinç Eryüksel, şu ifadelere yer verdi;

“Birçok kavşaklarda kırmızı ışıkların bulunduğu yerlerde motorlara yönelik “Motoru fark et” levhaları asılmış. Aslında bunların sıklaştırılması ve fark edilmeyle alakalı bir çalışma yapılabilir. Çünkü ciddi oranda fark edilmiyoruz. Trafikte vefatının az olması büyük bir kaza risk diyebiliriz. Mevcut trafik yasaları motorcuların güvenliğini sağlamada bence yeterli değil. Bir kere hız limiti, özellikle uzun yolda hız limitinin düşük olması, motorun sollayamaması, motorun sağ şeritte kalması bile çok büyük bir sıkıntı. En azından otomobillerle aynı seviyede hız olması gerekiyor. Motor CC'sine göre kuvvetli bir araç ve birçok motorda yavaş gidildiği taktirde hararet yapıyor. Birazcık daha hızlı gitmesi gerekiyor.”

Motosiklet Kullanicisi

“SİS FARLARI YASAL OLMALI”

Emre Erdinç Eryüksel, motorun fark edilmesini arttıracak sis farlarının yasal olmasını gerektiğini belirterek, “Kimsenin kimseyi rahatsız etme gibi bir hakkı söz konusu değil. Yani motorların ses denetimine kesinlikle girmesi gerekiyor. Bunun yanı sıra şeridi ortalamak, trafiği doğru okumak bir motorcuyu rahatlatacak hareketler olur. Şeridi ortalarsan ya da öndeki aracın, arkandaki aracın görebileceği yerlerde gidilebilirse bu avantajdır. Mesela motorlardaki sis farlarının yasal olmaması bence birazcık sıkıntı ve motorun fark edilmesini arttıracağını düşünüyorum.

Bunun yanı sıra biz sosyal bir grup olarak sürüş yapmakla alakalı başladığımız kulüpte şu anda sosyal sorumluluk projeleri yapmaya çalışıyoruz. Çünkü aynı kafada insanları bir araya getirdik. Aynı düşünceye sahip insanlarla bir araya gelince çok güzel toplumsal fayda sağlayacak işler çıkıyor. Kulübümüzün çok fazla kuralı yok. Güvenli sürüş ilk kuralımız. İkincisi ise trafikte saygı, bireylerin kendi arasındaki saygı diyebiliriz. Saygı genel anlamda hayatı kolaylaştıran ve olması gereken bir şey” sözlerine yer verdi.

Muhabir: DEMET GÖKÇE