Birleşmiş Milletlerin “Trafikteki can kayıplarının ve ciddi yaralanmaların 2030 yılına kadar yüzde 50 oranında azaltılması ve 2050 yılına kadar sıfırlanması” hedefi kapsamında hazırlanan 2024-2027 Kara yolu Trafik Güvenliği Eylem Planı dahilinde Türkiye genelinde bulunan hız sınırı levhaları ve trafik işaretleri gözden geçirilecek. 32988 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre ise uygulama 1 Eylül 2025 tarihinde başlayacak. Öte yandan her yıl sonunda raporlanarak nahi olarak 31 Aralık 2025 tarihinde tamamlanması bekleniyor.

Turkiye Genelinde Levhalar Degisecek (2)

UYGULAMA KAPSAMINDA YAPILACAK ÇALIŞMALAR

Resmi Gazete’de yayımlanan kararda uygulama kapsamında yapılacak çalışmalar açıklandı. İşte detaylar...

Uygulama kapsamında;

1. Kara yolu üzerinde bulunan hız sınırı, hız sınırı sonu levhaları ve ilgili diğer trafik işaretlemeleri; güncel standartlara uygunluk, konum, gereklilik, görünürlük, süreklilik ve sürücü davranışları üzerindeki etkileri açısından yeniden değerlendirilecektir.

2. Yerleşim yeri dışındaki bölünmüş karayolları başta olmak üzere, ülke genelindeki karayollarında uygulanmakta olan işaretlemelerle düşürülen hız sınırları; 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun 7 nci maddesi uyarınca, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Karayolu Trafik İşaretleme Standartları Kitabında belirlenen teknik kriterler esas alınarak yeniden gözden geçirilecektir.

3. Meskûn mahal dışında tesis edilmiş olan hemzemin yaya geçitlerinin standartlara uygunluğu kontrol edilecek, okul, hastane bölgesi gibi istisnalar dışında kalan hemzemin yaya geçitleri kaldırılacaktır.

Turkiye Genelinde Levhalar Degisecek (1)-1

4. Yolun yapısı, trafik yoğunluğu, yaya hareketliliği gibi hususlar dikkate alınarak uygun görülen kesimlerde işaretlemelerle düşürülen hız sınırlarının düzenlenmesi sağlanacak, değerlendirme sonucunda hız sınrılarının kaldırılmasına karar verilen kesimlerde; yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluş tarafından yaya geçidi/durak uygulamasının sonlandırılması ve tarfik güvenliğini tehlikeye düşüren orta refüj açıklıklarının kapatılması, trafik işratlemelerinin kaldırılması gibi gerekli altyapı düzenlemeleri yapılacaktır.

5. Şehirlerarası kara yollarındaki meskun mahal levhalarının gerekliliği ve konumları yeniden değerlendirilecektir.

6.Belediyelerin yapım ve bakımından sorumlu olduğu yerleşim yeri içinden geçen taşıma kapasitesi yüksek yollarda can ve mal güvenliği açısından gerekli tedbirler alınarak hız sınırları yeniden gözden geçirilecektir.

Muhabir: ABDULREZZAK KILIÇ