Türkiye’de dijital dönüşümle birlikte alışveriş alışkanlığı da değişti. Firmalar, yapılan alışverişlerde tüketicinin ilgisini çekmek için çeşitli promosyonlar sunuyor. Ancak AVM’lerde ve yemek platformlarında verilen promosyonlar pek çok sorunu da beraberinde getiriyor. Tüketicinin ilgisini kazanmak adına yapılan promosyonlarda dikkat edilmesi gereken noktalar yeniden gündeme geldi.
Firmalar tarafından verilen promosyonların çoğu uygulanmıyor. Uygulandığında ise sınır konuluyor. Öte yandan süreye tabi tutulan promosyonlar içinde çeşitli görevler istenirken tüketiciler aldatılabiliyor. Özellikle dijital yemek platformlarında indirim promosyonu için 100 TL’lik yemeğin indirimli promosyon olması için 150 TL’lik harcama yapılması talep ediliyor.
DAVA AÇILABİLİR
Konuya ilişkin Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz açıklama yaptı. Başkan Gündüz, açıklamasında şu sözlere yer verdi: “Tüketici aldığı promosyonu takip etmek zorunda. Biz ‘Para puanlar’ diyoruz buna. Yıl sonunda, bayram sonları veya birtakım yerlerde bu promosyonların tüketiciye verileceği söyleniyor. Ancak tüketici promosyon ile ilgili haklarını iyi bilmeli. Burada herhangi bir hak kaybı yaşanıyorsa; tüketiciyi yanıltmaya ve aldatmaya yönelik hareketten dolayı dava açılabilir. Tüketici bütün zararını tazmin ettiği gibi maddi manevi de tazminat davası da açabilir.”
TÜM SORUMLULUK TÜKETİCİDE
“Burada tüm sorumluluk tüketicide” diyen Başkan Gündüz, “Tüketici hakkını arayacak. Tacir her türlü cambazlığı yapabilir. Tüketici, ‘Burada benim hakkım var’ diyecek. O hakkını savunması için Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuracak. Artık ücretsiz ve mobil telefon üzerinden de rahatlıkla şikayetler yapabilir ve hakkınızı arayabilirsiniz” ifadelerine yer vererek sözlerine son verdi.